Bones fotografies…bons records!

Ja comença l’estiu … i arriben les vacances. Potser viatjarem o potser no, però el que és clar que tots reflectirem paisatges, amics, famílies i moments irrepetibles. Aquí teniu alguns consells perquè aprofiteu al màxim les vostres càmeres fotogràfiques:
• Encara que sigui obvi, hauries d’estudiar el manual de la teva càmera, per tal de dominar totes les seves funcions.
• Recorda tenir carregades les bateries de la màquina i que les targetes de memória siguin buides.
• No utilitzis ulleres de sol quan facis les fotos, agafa bé la màquina (no tapis amb el dit el flaix o sensor d’enfocament), amb fermesa, ajunta els colzes al cos.
• Treballa amb la màxima resolució que la càmera et permeti (RAW si és possible).
• Quan descarreguis les fotos (targeta-ordinador) fes una còpia de seguretat, segur que t’estalvies mals de cap innecessaris.
• Segueix uns criteris determinats per arxivar les fotos: per categories, cronològicament.
• Dedica temps a observar i seleccionar l’enquadrament, evita elements que no aportin informació/bellesa a la imatge.
• La millor llum és la del matí a primera hora i la última de la tarda. Recorda que els dies ennuvolats ens proporcionen una llum difusa ideal per fer retrats i paisatges.
• Vigila a la platja, l’aigua salada i la sorra són elements molt perillosos per a les càmeres fotogràfiques. Cuida el teu equip, els objectius, filtres i sensors han d’estar nets i sens pols ni empremtes.
• Si vols fer un retrat: enfoca sempre els ulls del model apropant-te tot el que sigui possible per captar els detalls de l’expressió del rostre, troba una expressió que sigui característica de la persona fotografiada.
• Si vols fotografiar un nen: utilitza un fons senzill i procura que estiguin entretinguts amb joguines u objectes de colors vius. La càmera ha de ser a l’alçada del nen i t’has d’apropar tot el que puguis. Utilitza velocitats ràpides (superiors a 1/250 sg) perquè no surtin les fotos mogudes. Fes ús del disparador continu per tal de fer moltes captures en un curt espai de temps.
• Si vols fotografiar paisatges: inclou un motiu que faci de primer pla i emmarca el paisatge per donar perspectiva. A les panoràmiques inclou persones, aquestes fan de referència i provoquen que l’observador sigui part de l’escena. Un bon recurs fotogràfic per a les nostres composicions és tenir en compte l’espai negatiu. Consisteix en mantenir un fons uniforme, sense elements que distreguin la vista, situant el centre d’interès en alguna part de la fotografia.
I ja saps, tot és qüestió de pràctica!
Trobaràs manuals de fotografia i revistes a les Biblioteques de Sant Boi.