Com evitar la síndrome de classe turista

Ara que venen les vacances i marxem de viatge hem de tenir cura de la nostra salut per a poder passar-lo tan bé com sigui possible, i d’extremar les precaucions (vacunes, protectors solars, protectors d’estomac…) depenent del lloc on anem. Són a vegades viatges en els quals hem de recórrer una distància considerable i, per tant, hem de passar moltes hores dintre d’un vehicle, avió…

En els últims anys s’han donat casos de persones que han patit l’anomenada Síndrome de Classe Turista, que consisteix a l’aparició de trombosi venosa profunda o de la seva complicació més greu, la embòlia pulmonar, en persones que han realitzat un viatge superior a quatre hores, i que no han gaudit d’espai suficient per estirar les cames. L’origen del seu nom prové justament d’aquest inconvenient, a la classe turista dels avions no hi ha suficient espai entre seient i seient.
Els viatgers amb més risc de patir la síndrome de Classe Turista són aquells que tenen problemes circulatoris, com varius, els que anteriorment han patit trombosi o els diagnosticats amb malalties hematològiques. Les dones embarassades també es troben dins la població de risc. Però també s’ha trobat que no només influeix la predisposició de la persona sinó d’altres factors com la pressió de la cabina de l’avió…
Us volem oferir algunes recomanacions fàcils per evitar aquesta síndrome:
  •  Realitzar cercles de turmell, girant els dos, un en el sentit de les agulles del rellotge i l’altre al contrari, amb la punta dels peus al terra i els turmells hissats.
  • Realitzar flexions de peus, recolzant el taló al terral i aixecant la punta fins a dalt.
  • Aixecar el genoll, amb la espatlla recolzada sobre el respatller, pujar una de les cames a mitja altura amb el genoll flexionat, mentre contreu la cuixa. Baixar la cama relaxant el múscul i iniciar l’exercici amb l’altra cama.
  •  Si és possible, passejar per la cabina cada una o dues hores(si es viatja en avió), o parar cada dues hores per a donar un volt a peu (si anem en cotxe).
  •  Beure amb regularitat petites quantitats d’aigua, per evitar la deshidratació.
  •  Portar roba i calçat còmode, que no oprimeixi la circulació.
  • També és convenient procurar seure al costat del passadís.

Trobareu més informació a:

I a gaudir d’un magnífic viatge!!!!!